NOUTATI
Freedom Group
26 Aprilie 2018

În ultimul an, antreprenorul Octavian Bădescu a început să fie din ce în ce mai des asociat și cu domeniul imobiliar, odată cu deschiderea propriei agenții sub franciza RE/MAX.

Probabil că numele său îți este cunoscut deja și i-ai urmărit activitatea de businessman ca fondator și manager în diferite proiecte antreprenoriale în domenii precum cel de curierat, de cercetare de piață și de marketing direct, cele mai relevante fiind Sameday Courier și Retailplus Eastern Europe.

La mai puțin de un an de la deschiderea RE/MAX Freedom Group, l-am invitat pe antreprenorul și proprietarul de agenție imobiliară Octavian Bădescu să ne împărtășească experiența sa sub umbrela brandului nr 1 în lume, dar și perspectiva lui asupra pieței și încotro își îndreptă atenția ca și antreprenor în imobiliare.

Kati Roșca:
Ce te-a motivat să iei decizia de a deschide un birou francizat RE/MAX?

Octavian Bădescu:
Motivațiile au fost multiple, punctez doar câteva aspecte esențiale. Pe de-o parte a contat faptul că am o experiență în vânzări, în a genera și a conduce afaceri în sectorul serviciilor, precum și una ca investitor în imobiliare.

Pe de altă parte e faptul că m-a atras abordarea antreprenorială a RE/MAX și faptul că poți crea un sub-brand distinct, cu diferențiatori proprii, în cadrul brand-ului nr 1 în lume. Nu în ultimul rând – am dorit să salvez timp învățând mai rapid. Prin urmare am căutat să maximizez șansele de a avea succes, succesul întâlnindu-se totuși în puține start-up-uri.

În ce măsură a contat pregătirea educațională și/sau experiența anterioară?

Octavian Bădescu:
Cred că au contat destul de mult, educația în general, formația de om de vânzări, de manager și de antreprenor, de creator de start-up-uri, de investitor. Știam ce trebuie făcut, bineînțeles că “în mare”, întrucât pentru a deprinde specificitățile oricărei afaceri și activități ai nevoie de circa un an de zile.

Experiență anterioară în lucrul cu agenții imobiliari, în calitate de client, mi-a relevat faptul că există o mare nevoie de profesionalizare în piață și că percepția generală negativă din partea publicului are un fundament.

După ce am intrat mai adânc în acest mediu și am cunoscut mai mulți colegi de breaslă relevanți, am văzut că poate exista și calitate, și profesionalism, sunt și broker/owneri serioși, sunt și agenți demni de tot respectul. Am văzut și clienți civilizați, dar și clienți cu o mentalitate perfectibilă, ca să zic așa.

Și am înțeles și cauzele pentru care, la acest moment, există un mare spațiu de îmbunătățire în această piață, din partea tuturor celor implicați și de unde poate începe să se facă diferența: reprezentarea exclusivă – ca singură manieră de lucru în care poți oferi servicii de calitate clientului tău – este prea puțin cunoscută și adoptată în România.

Consider că aceasta este o cauză principală, întrucât sistemul de lucru generează comportamente, iar comportamentele generează reacții. Ca o paralelă – cum ar putea un avocat să reprezinte ambele părți? Cum ne putem închipui că în piață imobiliară ar fi posibil?

Într-o tranzacție, părțile au în mod natural interese divergente și dacă lucrezi doar ca intermediar, inclusiv comisionând ambele părți, riști să sfârșești nemulțumindu-i pe toți. Clienții nu percep valoarea serviciilor oferite (nici în cazurile în care aceasta există) și, implicit, nu sunt încântați nici să plătească, caută să te evite. Și de aici până la imaginea generală nu mai sunt mulți pași și această imagine generală te va afecta și pe tine. Acesta este cercul vicios din care este în interesul tuturor să ieșim.

Avem deci o misiune suplimentară în față – aceea de a predica pe toate căile și utilizând inteligent toate instrumentele pe care le putem avea la îndemână, beneficiile reprezentării de către un consultant imobiliar a unei singure părți într-o tranzacție imobiliară.

Citeste integral articolul in: blog.remax.ro
Inapoi la noutati